Kamis, 04 Juli 2013

BUDI DAYA 8

Katerangannana kapercayaan sangkan jadi IMAN


Ari hartina Iman teh nya-eta geus percaya, tetep, pageuh, geus teu beunang diongget-ongget deui dina enggon-enggoning migawe sagala pagawean, lantaran geus terang anu tangtu ka nu di tujuna.

Tah nya kitu deui dina hal Agama jeung ka-Tuhanan oge teu aya bedana samemeh urang migawe teh kudu terang heula ka nu dipercaya, sangkan dina jero digawe ulah rek ham-ham jeung terang naon sababna nu matak urang kudu migawe Agama.

Di sakabeh Agama jeung ka-Tuhanan atu tangtu teu aya Rukun-rukunna (bagian-bagiannana anu kudu dipercaya jeung dipilampah), saperti dina kanyaho pribadi bae : mimiti Iman teh nomer hiji urang kudu :

Percaya ka Allah

Ari jalan-jalanna urang rek percaya ka Pangeran urang kudu nyaho sing bener heula naon ari Pangeran teh ? jeung kumaha jalannya percaya? ...... (Kalau jalan-jalannya kita akan percaya kepada Pangeran kita harus mengetahui dengan benar dulu apa itu Pangeran ? dan bagaimana jalannya/lakunya kita percaya?)

Lamun urang hayang nyaho sarta ulah nepi ka beunang dibobodo , urang ulah pisan rek gampang percaya kana beja atawa tuduh batur anu teu kaharti ku akal urang, sabab ari Pangeran mah moal beunang ku di tuduh-tuduh kana barang kajadian anu sipat anyar, anu matak ulah pisan urang kumawani arek mapandekeun  Anjeunna ka nu sifat wujuding dunya, kana cahaya, suwung jeung sajabi ti eta.  (Kalau kita ingin tahu serta jangan sampai dapat dibohongin , kita jangan sekali gampang percaya sama beja atau kata orang yang tidak keharti sama akal kita, sebab kalau Pangeran itu tidak dapat di tuduh-tuduh atau disamakan dengan barang kejadian yang sifatnya baru, oleh karena itu jangan sekali-kali kita berani mau menyamakan Beliau dengan sifat wujuding dunia , seperti kepada cahaya , suwung/kosong dan lain-lain)

Naon sababna ? Apa sebabnya ?

Ari sababna, WUJUD Pangeran mah lain barang kajadian, tapi ESTU asalnya sakabeh kajadian (lahir-batin), jadi palebah dieu tetela sarta omat urang ulah rek kagelo nyebut Pangeran ka nu lain-lain ! nya-eta anu geus  dicaritakeun di luhur tea. (Sebabnya WUJUD Pangeran itu bukan barang kejadian, tapi ESTU asalnya semua kejadian (lahir-batin), jadi disini kita jangan sekali-kali (kageloan) nyebut atau menyamakan Pangeran/Tuhan dengan yang bukan-bukan , seperti yang sudah dijelaskan di muka)  

Ari katerangan nu babaku pikeun tuduh ka Pangeran nya-eta kudu make jalan katerangan sipat anu 20, sabab lamun henteu make jalan eta mah urang hese rek ngahartina, ana teu ngarti atuh bororaah rek percaya , nyaho oge moal !.... (Kalau keterangan yang baku untuk petunjuk kepada Tuhan yaitu harus pake jalan keterangan sifat Tuhan yang 20, sebab kalau tidak pake jalan itu susah mengertinya, jadi kalo tidak mengerti atuh boro-boro mau percaya, tahu juga enggak!...)

Jeung deui lamun rek neangan WUJUD Pangeran di alam kasar mah moal panggih, sabab anu araya di alam kasar kabeh oge barang anu anyar , saperti wujud (badan) urang mah asal tina acina kadaharan anu didahar ku indung-bapa , ari kadaharan nya asal tina kaayaan dunya anu geus mangrupa (ngawujud) sarta katerapan rupa-rupa sari anu kajadian tina ayana seuneu , cai, angin jeung bumi katut hawa-hawana anu asal tina kaayaan alam (natuur), ari pangna urang nyaho kana eta rupa-rupa katerangan anu disebut di luhur lantaran ayana cahya (katerang) anu aya dina suwung (batin). Jadi tetela kabeh sakur nu diterangkeun bieu LAIN Pangeran, tapi ngan Kamurahanna bae atawa aya oge anu nyebut "Rachmatulah" tea. (Dan lagi kalau mau mencari WUJUD Pangeran/Tuhan di alam kasar, tidak bakal ketemu, sebab semua yang ada di alam kasar semua juga barang baru, seperti halnya badan kita asalnya dari inti sari makanan yang dimakan oleh ibu bapa kita; kalau makanan ya asalnya dari dunia ini yang wujudnya sudah diproses, bercampur dengan intinya api, air, angin dan bumi beserta rupa-rupa zat yang berasal dari alam semesta. Nah  Kalau bagaimana kita bisa mengetahui, mengerti,  semua keterangan, penjelasan yang disebut di atas disebabkan karena adanya CAHAYA (PENCERAHAN) yang ada di dalam batin kita (SUWUNG)  Tetapi semua yang dijelaskan tadi BUKAN Tuhan, tapi hanya KEMURAHANNYA saja atau ada juga yang menyebut "RACHMATULAH") 


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Ngening